Játékszerver készítés – Grand Theft Auto San Andreas

 

A mai cikkemben röviden leírom nektek, a GTA SAMP
szerver elkészítését.

 

Hozzávalók:

A szerver laggmentes futtatásához ajánlott:

            60 slot
(férőhely)

            –
Processzor: 800mhz (pentium)

            – Memória: 256mb
ram

 

            200 slot (férőhely)

            –
Processzor: 2ghz (pentium)

            – Memória:
1gb

 

Röviden, elég minimális a hardver igénye.

 

Mire van szükségünk:

         
SAMP
Windows server
  vagy direct
link

         
25 mod
samp szerverekhez

         
Hamachi

         
60db
FilterScripts

         
Multiplayer
Patch (GTA San Andreas -hoz), hogy tudj “multizni”

 

  1. Telepítés

 

A samp03dsvr_R2_win32.zip tartalmát bontsuk ki egy
tetszőleges mappába. Pl: C:sampszerverem

 

 

  1. Állítsuk
    be a szervert

 

Nyissuk meg a jegyzettömbbel a server.cfg –t.

A fájl alapból így néz ki (ha a legfrissebbet töltötted le):

echo Executing Server Config…

lanmode 0

rcon_password changeme

maxplayers 32

port 7777

hostname SA-MP 0.3 Server

gamemode0 grandlarc 1

filterscripts baseaf gl_actions gl_property gl_realtime
gl_mapicon ls_elevator

announce 0

query 1

weburl www.sa-mp.com

onfoot_rate 40

incar_rate 40

weapon_rate 40

stream_distance 300.0

stream_rate 1000

maxnpc 0

logtimeformat [%H:%M:%S]

 

 

Server.cfg leírás:

 

echo Executing Server Config…

lanmode 0   – 0 =
Internet  , 1 = Lan

rcon_password 1234  –
Állítsunk be egy tetszőleges jelszót, 4 és 8 karakter között. Ezzel tudjuk
módosítani a beállításokat a játék közben.

maxplayers 40 – maximális férőhely

port 27095  –
Állitsunk be tetszőleges portot

hostname Sajat szerverem – szervered neve

gamemode0 grandlarc 1 
– Itt módokat tudsz beállítani – most egy db folyamatos mod van
beállítva, de tetszőlegesen lehet többre is:
pl:

gamemod0 lvdm 1

gamemod1 rivershell 1

gamemod2 grandlarc 1

gamemod3 barron 1

gamemod4 valami X 
=       1 = mindig más mod
lesz,  0 = folyamatosan ismétlődni fog a
megadott mod

filterscripts baseaf gl_actions gl_property gl_realtime
gl_mapicon ls_elevator    – itt pluginokat
(kiegészítőket) adhatsz hozzá, szóközzel elválasztva.

announce 0

query 1

weburl www.dirtywindows.hu  – ide írjuk be a weboldalunk címét ha van.

onfoot_rate 40

incar_rate 40

weapon_rate 40

stream_distance 300.0

stream_rate 1000

maxnpc 0

.. ezeket hagyjuk így, ha túllépjük a megadott értékeket
akkor a szerver feltehetőleg laggolni fog.

logtimeformat [%H:%M:%S]   
– a log file ba mentett idő formátuma %H = óra , %M = perc, %S =
másodperc

 

Saját beállításaim:

 

 

  1. Módok
    és pluginok hozzáadása

Ha letöltöttük a 25 mod-ot és a 60db FilterScripts-t akkor
bontsuk ki őket!
Gamemodes.rar = C:sampszerveremgamemodes

Filterscripts.rar = C:sampszerveremfilterscripts

 

Ezután nyissuk meg a server.cfg –t. (Jegyzettömbbel)

A gamemod-ok
nevét másoljuk, kiterjesztés nélkül!

A részletesen leírtam a „server.cfg leírás:” részben!

„gamemode0 grandlarc 1 
– Itt módokat tudsz beállítani – most egy db folyamatos mod van
beállítva, de tetszőlegesen lehet többre is:
pl:

gamemod0 lvdm 1

gamemod1 rivershell 1

gamemod2 grandlarc 1

gamemod3 barron 1

gamemod4 valami X 
=       1 = mindig más mod
lesz,  0 = folyamatosan ismétlődni fog a
megadott mod”

 

A Filterscripts-ek nevét másoljuk, kiterjesztés nélkül.

Illesszük be a filterscripts ….  ….. után szóközzel elválasztva a server.cfg
be.

 

 

 

3. Állítsuk be tetszésünk szerint egy módot.

 

Nyissuk meg a „C:sampszerverempawno” mappába a „pawno.exe”
–t.

Ezzel tudjuk a .pwn fájlokat módosítani vagy írni egy újat.

Kattintsunk a „File” -> „Open” –re. Nyissuk meg egy
tetszőleges mod-ot vagy script-et amit módosítani szeretnénk.

Én a C:sampszerveremgamemodes lvdm.pwn –t nyitom meg ,
hogy beállítsam magamnak tetszőlegesen.

 

Ezután bejön nekünk egy szép kis script. Ettől szerintem
frászt kap mindenki. Első látásra nehéznek tűnik, pedig egyszerű.

Görgessünk a 82-88. sorig.

Írjuk át nekünk tetszőlegesen.

Eredeti:

{

                        print(“n———————————-“);

                        print(”  Running LVDM ~MoneyGrubn”);

                        print(”         Coded By”);

                        print(”            Jax”);

                        print(“———————————-n”);

}

 

Átírt:

{

                        print(“n———————————-“);

                        print(”  Config by dw user”);

                        print(“———————————-n”);

}

 

 

 

A 369. sortól állítsunk be néhány dolgot.

 

Eredeti:

{

            SetGameModeText(“Ventura’s
DM~MG”);

 

            ShowPlayerMarkers(1);

            ShowNameTags(1);

            EnableStuntBonusForAll(0);

 

Átírt:

{

            SetGameModeText(“Szerverem
XYZ”);

 

            ShowPlayerMarkers(1);

            SetTeamCount(4);

            ShowNameTags(1);

            EnableStuntBonusForAll(0);

            SetWorldTime(20);

 

Leírás:

SetGameModeText(„”)  =
szerver üdvözlő szöveg

ShowPlayerMarkers(X) =   
1= jelek mutatása a térképen,  0=
elrejti a térképen a jeleket

SetTeamCount(X) = csapatok száma

ShowNameTags(X) =   1=
látszódik az ellenfél élete,  0 = nem
látszódik az ellenfél élete

SetWorldTime(XX) = idő

 

 

 

A 148. sortól állítsuk be a játékos csatlakozásakor kiírt
dolgokat!

Eredeti:

public OnPlayerConnect(playerid)

{

            GameTextForPlayer(playerid,”~w~SA-MP:
~r~Las Venturas ~g~MoneyGrub”,5000,5);

            SendPlayerFormattedText(playerid,
“Welcome to Las Venturas MoneyGrub, For help type /help.”, 0);

            gActivePlayers[playerid]++;

            gLastGaveCash[playerid]
= GetTickCount();

            return 1;

}

 

Átírt:

public OnPlayerConnect(playerid)

{

            GameTextForPlayer(playerid,”Szerverem
xD ~r~”,2500,5);

            GivePlayerMoney(playerid,
60000);

gActivePlayers[playerid]++;

            SetPlayerColor(playerid,
COLOR_GREEN);

            return 1;

}

 

Leírás:

OnPlayerConnect(playerid) = játékos csatlakozásakor …..

GivePlayerMoney(playerid, összeg)  = 
(összeg) kezdőpénz

SetPlayerColor(playerid, COLOR_GREEN)  = (GREEN) zölden írja ki az üzenetet.

 

Most pedig nyomjunk egy mentést!

Utána katt a Compile –re.

 

Ezzel elkészült az .amx fájlunk is.

 

 

  1. Indítsuk
    el szerverünket

 

Nyissuk meg azt a mappát, ahova kibontottuk a szervert.
Futtassuk a samp-server.exe –t.

Egy cmd-ben lefutó parancssort kapunk. Ha nem lép ki az
ablakból, akkor sikeresen elkészült a szerverünk.

 

 

  1. Hamachi

Töltsük le a hamachi.msi –t és telepítsük.

Hozzunk létre egy felhasználót. Aki szeretne ezen keresztül
a szerveredre csatlakozni , annak ugyanígy telepítenie kell a hamachi-t.

Ha ezzel megvagyunk, akkor „Hálózat”, „Új hálózat
létrehozása”.

Itt jelszóval is levédhetjük, hogy ne tudjon akárki
csatlakozni ránk!

Aki csatlakozni akar egy hálózathoz annak „Csatlakozás
meglévő hálózathoz”

 

 

Ha csatlakoztak hozzád, akkor indítsd el a szervert.

Az 5.1 el kezdődő ip-re kattints jobb klikkel és „ipv4 cím
másolása” ezt illeszd be a jegyzettömbbe, utána írj egy kettőspontot és a
portot amit a server.cfg be írtál.

Azután küldd el neki az egészet ip + : + port és mehet a
játék.

 

Másoljuk be az ip-t.

 

 

 

Köszönöm, hogy végigolvastátok a cikkem!

A Scriptelésről keveset írtam, de linkelhetek pár oldalt
vagy írhatok egy cikket hosszabban.

A cikket bykewix0811 küldte! 

Köszönjük!

1 komment érkezett ehhez a poszthoz

  1. Hali! Érdekelnének azok a scripteléses oldalak 😀

    Tetszik (0)

Szólj hozzá a cikkhez