Teszteltük: GOCLEVER Drive, az autós mindenes

A GOCLEVER minden fronton képviselteti magát a kütyük világában. Miért lenne ez másképp az autós kiegészítők terén? Ezúttal a Drive nevű navigáció / fedélzeti kamera hibridjüket teszteltük.

Doboz, Tartozékok

goc2

Tetszik: Autóstöltő, Autóstartó, Felcsatolható asztali állvány
Nem tetszik: Nincs hozzá hálózati töltő

Mindig úgy voltam vele, hogy az autós kütyüknek van egy bizonyos világa, ahol a feltűnő színek, nagy dobozok és grafikák uralkodnak. Úgy tűnik a GOCLEVER is erre a következtetésre jutott. A készülék mai viszonylatban nagy dobozban lakozik. A csomagolást minden oldalról színes grafikák és feliratok díszítik. A nagy doboznak oka van, kicsomagolva egyből szembesülünk vele, hogy elláttak rendesen az autósléthez elengedhetetlen kellékekkel. A készülék alatti térben találunk egy 5V, 2A leadására képes autóstöltőt, egy fura formájú műanyagot, egy másik fura formájú műanyagot, amin egy szilikonos tappancs található, és egy microUSB kábelt.

Külső

goc3

Tetszik: Állapotjelző LED, Strapabíró készülékház
Nem tetszik: Védtelen kameralencse

Akarva akaratlanul is a hatalmas halszemoptika az első, amit megpillantunk a navi matt tapintású hátlapján. Az optikát jobban szemügyre véve feltűnik a lencse kékes, tükröződés elleni bevonata. A nagy méreteket tekintve jobban örültünk volna egy védőkupaknak is, hogy nehogy baja essen a sérülékeny bevonatnak, amikor az út végén landol a kesztyűtartóban. A gyártó teljesen máshogy közelítette meg a lencse megóvásának kérdését. A készüléket megfogdosva egyből világossá válik, miért van szükség a lapos, furaformájú műanyagra. A „lapos furaformájú műanyag” valójában egy 3 ponton illeszkedő asztali állvány, aminek a kis lába eltávolítja a lencsét az asztal lapjától és ezzel óvja a sérülésektől, ráadásul még jól is néz ki benne az eszköz. Ehhez a lábhoz csatlakozik a cuppanós, fura formájú műanyag, ami a szélvédőre való rögzítésért felel. Két tengelyen állítható, az eszközt horizontálisan és vertikálisan is képes megtartani. A szélvédőre beton stabilitással rögzíti a kütyüt, de ha még ezek után is fennáll a félelem a lepottyanás miatt, egy kis nedvesítés a legtöbb ablakon garantáltan megoldja a problémát. A készülék csak egy fizikai bekapcsoló gombbal rendelkezik, a SIM foglalat és az SD olvasó a készülék jobb oldalán található, az állapotjelzővel egyetemben. Mindegyiket kedvesen feliratozta is a gyártó.

Kijelző, Belső

goc4

Tetszik: Ideális méret
Nem tetszik: Betekintési szögek, plexi borítású digitizer

Az eszköz előlapján egy 5 colos 480X800-as felbontású TN panel található. Betekintési szögeit tekintve, szerintem nem kell bemutatni a technológia gyengeségeit. Szerencsére a mellékelt autóstartó egy az egyben megoldja a problémát, hisz olyan szögben rögzítjük, amilyen szögben csak szeretnénk. A színek nem mosottak, kontrasztjuk is rendben van. A fényerő elég nagy tartományban állítható, vaksötétben sem süti ki az ember szemét a kijelző. A motorháztető alatt, egy két magos 1.3 GHz-es ARM Cortex A7-es processzor és 512MB memória csücsül, amit egy 8GB-os háttértárral is megtámogattak. Első ránézésre is látszik, hogy nem éppen a többfeladatos környezetre optimalizált megoldásról van szó. A processzor és a szűkösre szabott memória megküzd az előtérben lévő alkalmazással is, ráadásul, ha minden képességet szeretnénk kihasználni, akkor a navigáció mellett még egy háttérben futó HD videó felvételt is kezelnie kell.

A kezdeti lassulásoktól eltekintve, miután sínen voltunk, a GPS vételt még borús időben sem veszítette el az eszköz, és még offline is gyorsan jelet talált. A hátlapon egy halszemoptikás 2 Mpx felbontású HD videó rögzítésére alkalmas kamerát találunk, hatalmas látószöggel felvértezve. Az elkészült képeket és videókat áthatja a zaj, a kamera rettentően szenved a gyenge fényviszonyok között. Ami az útközben felvett videókat illeti, meglepően stabilnak bizonyultak, még rossz útviszonyok között is. Az autóstartó és a szoftver jól vizsgázott a káros rezgések kioltásában. Az 1300 mAh kapacitású akkumulátor 2-3 óra navigációt tesz lehetővé egy feltöltéssel, internetezés nélkül. Érdemes megemlíteni az multimédia hangszórót is, mert nagyon jól szól. Teljesen visszatért a hitem a kínaiakban, azt hittem már elfelejtettek hangszórót gyártani. Az elkészült videó felvételek minősége az alábbi tesztvideóban megtekinthető:

Szoftver

Tetszik: GOCLEVER-től megszokott gyári Android
Nem tetszik: Nem autós használatra optimalizált felület, szerény gyári alkalmazáskínálat

A készülék gyári Android 4.4.2 KitKat operációsrendszerrel érkezik. Ami az egyik készülékfajtán előny, az egy autóba szánt kütyünél inkább csak hátrány. A KitKat nem éppen autós használatra optimalizált szoftverfelhozatallal rendelkezik.

Örültem volna valami előretelepített autós kezdőképernyőnek, ami leegyszerűsíti az alkalmazások indítását, és az információszerzést. Ezt a hiányosságot az Car Dashdroid telepítésével kiküszöböltem. Az eredeti Google szoftverek mellett, a készülék 3 szoftverre építi a funkcionalitásának nagy részét:

DailyRoads Voyager
Egy autós felhasználásra optimalizált kameraalkalmazás, ami folyamatos felvétel közben úgy spórol az erőforrásokkal, hogy aktívan figyeli a gyorsulásmérőből és GPS-ből érkező adatokat. Ezzel a módszerrel csak a fontosabb események kerülnek rögzítésére az utazásunk során. Visszajátszáskor a rendszer automatikusan egymáshoz fűzi az elkészült felvételeket. A program magyar fordítással is rendelkezik.

goc5

Nokia HERE Maps
A Nokia ingyenes Offline térképét senkinek nem kell bemutatni. Ügyes kis megoldás, régóta használom már. Kiismertem a nyűgjeit, sajnos néha képes eltévedni. Nem egyszer vitt már tévútra, de az esetek nagyobb többségében biztonságban és pontosan célba visz. A készülék árát tekintve ez volt a tökéletes választás a GOCLEVER-től.

Waze
A Waze-t sem nagyon kell bemutatni senkinek. A világ legnagyobb közösségi navigációs szolgáltatása, ahol a felhasználók egymást segítve érhetik el céljukat. Használatához aktív internetkapcsolatra és esetenként Waze fiókra van szükség. Több indok is szól a Waze használata mellett, hisz sokkal hatékonyabbá teszi a Föld erőforrásainak felhasználását, és persze ami időnket is segít megőrizni egy-egy dugó elkerülésével. Mindenkinek jobb, ha valami rendet próbálunk teremteni a városi közlekedésbe.

Összegzés

A készülékre nem szabad úgy tekinteni, minta mindennapos, univerzális használatra szánt táblagép lenne. A gyártó többször is kihangsúlyozta, hogy ez egy Navi és nem pedig tablet. A teljesítményét és tudását ehhez mérten vizsgálva egész jól állunk. Tükörsima animációkat, meg kiemelkedő felhasználói élményt felesleges lenne várni egy ilyen eszköztől. Azonban ha egy igazi öszvérre van szükség, ami rendelkezik az Android modularitásával, akkor könnyedén megtalálja a számítását az ember, ha a GOCLEVER Drive-ot választja. Ennyi pénzért kapunk egy strapabíró anyagokból összerakott készüléket, amihez minden kiegészítő adott az autóba építésre, ráadásul 3.5 mm-es jack csatlakozónak köszönhetően akár egy régebbi fejegységet is felokosíthatunk vele, így multimédiás eszköznek is használható. Nekünk tetszett a GOCLEVER Drive!

Szólj hozzá a cikkhez