A Windows Áruház hibáinak megoldása

Semelyik szoftver sem tökéletes – sajnos így van ez a Windows 10-es Áruházzal is. Aggodalomra azonban semmi ok, néhány egyszerű lépés elvégzésével az esetleges problémák egyszerűen javíthatók.

A Windows Áruház gyors lehetőséget biztosít alkalmazások könnyűszerrel történő telepítésére és frissítésére. Alapértelmezetten az alkalmazások frissítése automatikusan megtörténik. Működése során az Áruház bizonyos adatokat gyorsítótáraz, hogy sebesebbé tegye a használatot, azonban alkalomadtán előfordulhat, hogy egy-egy alkalmazás frissítése hibába ütközik, vagy egy-egy telepítés meghiúsul. Ebben az esetben érdemes az Áruház gyorsítótárát alapállapotba állítani.

Még mielőtt nekikezdenénk…

A Microsoft biztosít az Áruház hibáinak elhárítására egy automatikus javító programot. Ez a gyorsítótár törlését elvégzi, azonban ennél többet nem tud. A program itt érhető el. Erősen javaslom ezen felül, hogy ha bármi probléma merül fel, forduljatok bátran az ügyfélszolgálathoz az Ügyfélszolgálat alkalmazáson keresztül. Készségesen segítenek. Az alábbiakban azt tárgyaljuk, hogy manuálisan hogyan végezhető el az Áruház javítása, illetve mi a teendő, ha a gyorsítótár törlése nem segít.

A gyorsítótár törlése

Ha tehát az alkalmazások telepítésével, frissítésével bármi gond adódik, első lépésként mindenképpen megfontolandó a gyorsítótárat törölni, ez a legtöbb esetben meg is oldja a problémákat. Ennek menete pedig:

  1. A futtatás ablak megnyitása (Windows + R billentyűk)
  2. wsreset parancs begépelése, majd Enter

Futtatás

A WSReset eszköz ezek után üríti az Áruház gyorsítótárát. Ez igénybe vehet néhány percet, úgyhogy némi türelemre is szükségünk lesz. A folyamat közben megnyílik az Áruház és alapállapotba áll. Utána a legtöbb esetben már ismét működőképes.

Mi a teendő ha a probléma továbbra is fennáll?

Ez esetben manuálisan kell elvégeznünk pár beállítás törlését. Az ehhez szükséges lépések:

  1. Rendszergazda jogú parancssor megnyitása (Jobb kattintás a Start gombon, majd “Parancssor (Rendszergazdai)” )
  2. A parancssor ablakába pedig a következő utasítást kell begépelni, majd Enter-t nyomni:
    wmic useraccount get name,sid

    Ez az utasítás ki fogja listázni a felhasználók biztonsági azonosítószámát (Security Identifier – SID).

    Parancssor

  3. Másoljuk ki/jegyezzük fel a saját felhasználói fiókunk azonosító számát!
  4. Indítsuk el a Beállításszerkesztőt. Erre a legegyszerűbb lehetőség, ha a keresőbe begépeljük, hogy “regedit”, majd az első találatot megnyitjuk.
  5. Keressük ki a struktúrában a következő kulcsot:
    HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Appx\AppxAllUserStore
  6. Majd azt a kulcsot, amely az SID-t tartalmazza, töröljük:
    Beállításszerkesztő
  7. Végül pedig jöhet egy újraindítás.

Ha ennél is komolyabb a gond…

Nálam egyszer fordult eddig elő, hogy az Áruházzal gebasz volt, és a fentiek nem segítettek. Az én gépemen jelentkező probléma az volt, hogy az egyszer korábban letöltött alkalmazásokat letöröltem, ezek után megjelentek a Start menüben és az Áruházban, mint amik letöltésre várnak, de nem csináltak semmit, eltüntetni nem lehetett őket. A megoldást az jelentette, hogy az Ügyfélszolgálat alkalmazást használva felvettem a kapcsolatot a támogatással, majd távoli vezérléssel egy kedves hölgy segített. Egy parancsfájlt rakott a gépre, mely több, frissítéssel kapcsolatos szolgáltatást alaphelyzetbe állít, majd újraindítja a gépet. Semmi nem veszik el általa, használata biztonságos, ezért is merem közzétenni itt, hogy a nagyérdeműnek némi időt megspóroljak. Ezen parancsfájl elérhető itt. Rendszergazdaként kell futtatni.

Remélem, hogy tudtam segíteni és hogy a jövőben sikerül egyszerűen elhárítani a hasonló gondokat.

9 hozzászólás érkezett ehhez a poszthoz

  1. Ha nem tud a Microsoft Áruházat csinálni.
    Ennyi hiba nincsen az Linux alapu distrubciók szoftver központjával sem.

    Tetszik (1)
  2. Profile photo of droID242

    Arra nézve tud valaki bármilyen megoldást, hogy az Áruházból letöltött alkalmazés el se indul, hanem szép csendben a kezdő képernyő megjelenése után pár másodperccel kilép.
    Konkrétan a Facebook az.
    Eltávolítás, újra telepítés már megvolt, de az eredmény ugyan az.

    Tetszik (0)
  3. Profile photo of AnarchoiD

    Viragbolti windows-om van , amikor telepitettem valamiert enterprise valtozatot raktam fel…. amikor jott a win10 mizeria engem nem basztatott a MS az upgradeval, sott kijelentette , hogy enterpriset nem lehet upgradeolni….

    En megis talaltam egy viragbolti windows 10 enterpprise setup diszket es azzal fel upgradeoltam most win10 enterprisem van

    A windows store szerint tovabbra is 8.1 em van.. lehet ezen segiteni ? 🙂 vagy telje sreinstall ?

    Tetszik (0)
  4. Profile photo of Vidra

    Helló! Windows 10 áprilisi verzámhoz áruházhoz a “fix_win_store_updates.bat” -al rendszergazdaként futtatva simán helyre állítotam az áruház akalmazást. Köszöm!

    Tetszik (0)

Szólj hozzá a cikkhez