Egy cégkivonat beszerzése az internet elterjedése előtt időigényes, körülményes feladat volt. A cégbíróságon lehetett kizárólag cégkivonatot beszerezni, amihez először is fel kellett keresni egy cégbíróságot, ahol sorban kellett állni, és amikor sorra kerültünk, akkor lehetett cégkivonatot igényelni. Mondani sem kell, hogy ez nem öt perces feladat volt. Szerencsére manapság már nem ennyire körülményes a cégkivonat beszerzés, hanem valóban öt perces teendőről van szó.
Manapság a cégkivonat beszerzés online történik, számos cég foglalkozik cégkivonat készítéssel saját weboldalán. Ezek a weboldalak össze vannak kötve a központi adatbázissal, így mindig az aktuális, valós információkat fogja az elkészített cégkivonat tartalmazni.
A cégkivonat beszerzéshez tehát egy ilyen weboldalt kell felkeresni, ahol a cég neve, adószáma vagy cégjegyzékszáma alapján lehet a rendszerben a céget megtalálni, kiválasztani. Ezt követően ki kell választani a céges dokumentum típusát, nem csak cégkivonatot, hanem egyéb dokumentumokat, pl. cégmásolatot, mérleget stb. is lehet így igényelni. Ha kiválasztottuk a dokumentum típusát, akkor a számlázási információkat kell megadni, közhiteles (papír alapú) dokumentum esetén a szállítási címre, elektronikus dokumentum esetén egy e-mail címre van szükség, majd pedig jöhet vagy a bankkártyás, vagy az átutalásos fizetés. Elsőre nem biztos, hogy beleférünk a fent említett öt percbe, de néhány cégkivonat igénylés után már tényleg öt perc alatt be fogunk tudni szerezni egy cégkivonatot.